Les Arts ofereix obres de Wagner dirigides per Henrik Nánási amb les entrades esgotades - Les Arts

Les Arts ofereix obres de Wagner dirigides per Henrik Nánási amb les entrades esgotades

El Palau de les Arts acull aquest divendres, 20 d’abril, un concert de l’Orquestra de la Comunitat Valenciana amb obres Richard Wagner dirigides per Henrik Nánási.

Les entrades per al concert estan esgotades des del passat mes de febrer. Només queda disponible per a la seua venda el 5 per cent de l’aforament, que es podrà adquirir únicament en taquilles el mateix dia del concert.

El mestre hongarés torna a les Arts amb un programa integrat per l’obertura de ‘Tannhäuser’, el “Preludi i mort d’amor” de ‘Tristan und Isolde’ i el primer acte de ‘Die Walküre’, amb les veus de la soprano Camilla Nylund, el tenor Simon O’Neill i el baix Matti Salminen.

Henrik Nánási (Pécs, 1975) va debutar a les Arts el novembre de 2014 amb el concert-espectacle al voltant de Béla Bartók i la seua òpera ‘El castell del duc Barbablava’. Un any més tard, el director hongarés va inaugurar la temporada d’abonament amb ‘Macbeth’, de Verdi, protagonitzada per Plácido Domingo, i en 2017 va estrenar ‘Werther’, de Massenet, en una coproducció de les Arts i Montecarlo.

L’actual director musical de la Komische Oper de Berlín s’endinsa amb aquest concert en l’autor amb què l’Orquestra de la Comunitat Valenciana ha obtingut els reconeixements més grans a escala internacional, gràcies a la multipremiada producció de la tetralogia ‘Der Ring des Nibelungen’.

Nánási és una de les joves batutes amb més projecció al continent. Director convidat a l’Arena de Verona, Bayerische Staatsoper, Covent Garden, Òpera de Frankfurt, Semperoper de Dresden i Staatsoper d’Hamburg, el seu repertori inclou obres de Txaikovski, Donizetti, Dvořák, Mozart, Offenbach, Prokófiev, Puccini, Rossini, Strauss i Verdi.

Camilla Nylund torna a les Arts encimbellada entre les grans sopranos dramàtiques del panorama líric actual. El públic del centre d’arts recordarà la seua aplaudida ‘Salome’ en 2010 sota la direcció de Zubin Mehta, a la qual, un any després, va seguir la seua presentació en el Festival de Bayreuth en 2011 amb ‘Tannhäuser’.

Després de cantar aquest passat estiu el paper de Sieglinde en el mític Richard-Wagner-Festspielhaus del tossal verd, ofereix a les Arts un rol que han abordat anteriorment destacades dives wagnerianes com Petra Maria Schnitzer, Eva-Maria Westbroek i Heidi Melton.

Per al paper de Siegmund, el públic de les Arts podrà escoltar per primera vegada el neozelandés Simon O’Neill, elogiat per la crítica internacional com el “Heldentenor de la seua generació” per la seua interpretació del bessó incestuós de Sieglinde en ‘Die Walküre’, a Londres, Nova York i Estrasburg.

Presència habitual en el Metropolitan de Nova York, el Covent Garden de Londres, La Scala de Milà i en festivals com Bayreuth, Salzburg i els Proms de la BBC, va debutar a Bayreuth en 2010, substituint Jonas Kaufmann en una de les funcions de ‘Lohengrin’, sota la batuta d’Andris Nelsons. Un any després, es va ocupar del paper de Parsifal en l’òpera homònima de Wagner amb Daniele Gatti en el podi.

Tanca la terna de solistes el baix Matti Salminen (Hunding), una de les grans llegendes del repertori, que substitueix Eric Halfvarson, que ha cancel·lat per malaltia.

L’intèrpret finlandés va participar en l’elenc que va estrenar a les Arts ‘Fidelio’, de Beethoven, l’òpera inaugural del centre cultural en 2006. Salminen va aconseguir, a més, el primer Premi Campoamor al millor cantant masculí d’òpera per al teatre valencià pel seu paper de Rocco.

Baix imprescindible en el circuit wagnerià, ha cantat els més destacats papers que el compositor alemany va deixar escrits per a aquesta tessitura. Mereixen una menció especial les seues incursions en Bayreuth, on va debutar en 1976 en ‘L’anell del Nibelung’ dirigit per Pierre Boulez en la producció del centenari de l’obra, de Patrice Chéreau, interpretant a Fasolt, Fafner i Hunding.

Salminen també ha format part de l’elenc de la més guardonada producció de les Arts de ‘L’anell del Nibelung’, amb direcció de Zubin Mehta i posada en escena de La Fura dels Baus, en què ha abordat els papers de Hunding, Fasolt i Hagen.

17