Les Arts inicia amb la simfonia ‘Leningrad’ la seua temàtica al voltant de la resiliència humana - Les Arts

Les Arts inicia amb la simfonia ‘Leningrad’ la seua temàtica al voltant de la resiliència humana

  • L’Orquestra de la Comunitat Valenciana, amb la direcció de Pablo Heras-Casado, interpreta aquest dissabte la monumental partitura que Dmitri Xostakóvitx va dedicar a l’heroïcitat del poble rus davant del setge nazi
  • L’estrena a Espanya de l’òpera ‘Fin de Partie’, de Kurtág, i l’espectacle de María Pagés ‘Una oda al tiempo’ completen la trilogia temàtica

València (14.10.20). El Palau de les Arts inicia el seu cicle temàtic al voltant de la capacitat de resiliència de l’ésser humà amb el concert de l’Orquestra de la Comunitat Valenciana que aquest dissabte, 17 d’octubre, dirigeix Pablo Heras-Casado, amb la simfonia ‘Leningrad’, de Xostakóvitx.

Les Arts proposa l’inici de la seua programació com un marc de reflexió sobre la capacitat de l’espècie humana per a sobreposar-se a l’adversitat. “Una reivindicació, a més, del paper de la cultura com a fòrum de debat davant dels reptes que afronta el món després de la irrupció del coronavirus”, apunta Jesús Iglesias Noriega, director artístic de les Arts.

Una idea que, segons explica, vertebrarà els primers espectacles de la temporada: “Des de la visió coreogràfica de María Pagés en ‘Una oda al tiempo’, la simfonia ‘Leningrad’ de Xostakóvitx en el nostre primer concert o l’estrena a Espanya de l’òpera ‘Fin de partie’ de Kurtág, basada en l’obra homònima de Beckett”.

Pablo Heras-Casado és l’encarregat d’inaugurar ‘Les Arts és Simfònic’, que per a aquesta temporada reuneix algunes de les batutes de més prestigi del panorama internacional com els espanyols Gustavo Gimeno, Juanjo Mena i el mateix Heras-Casado, a més dels italians Daniele Gatti, Fabio Luisi i Antonello Manacorda.

Heras-Casado torna a l’Auditori set anys després del seu debut amb la formació titular de les Arts al febrer de 2013. En aquesta ocasió, dirigeix una de les obres cim del repertori simfònic del passat segle XX, la ‘Simfonia núm. 7, en Do Major, op. 60 ‘Leningrad’’, de Dmitri Xostakóvitx.

Partitura monumental, de sumptuosa i complexa orquestració, Xostakóvitx va escriure l’obra en 1941 durant el setge de l’exèrcit nazi a Leningrad. El pianista i compositor va voler dedicar la seua setena simfonia a la seua ciutat natal i a la seua gent que va resistir durant més dos anys de fam canina i confinament davant de l’assetjament de l’exèrcit alemany.

L’obra es va estrenar a Kúibixev, actual Samara, el 5 de març de 1942 mentre la població de Leningrad romania confinada davant del setge de les tropes del III Reich. El concert es va retransmetre per ràdio a tota la Unió Soviètica. Ràpidament, la simfonia ‘Leningrad’ s’erigiria com un símbol de la lluita contra el feixisme a més d’un homenatge a l’heroïcitat d’un poble que es va negar a rendir-se.

Els preus de les entrades per al concert de Pablo Heras-Casado oscil·len entre 30 i 45 euros. Per a més informació, els interessats poden consultar ‘www.lesarts.com’.

Pablo Heras-Casado

El director granadí Pablo Heras-Casado desenvolupa una carrera inusualment variada que comprén des de música simfònica fins a òpera, i alterna interpretacions historicistes amb música contemporània.

És invitat regularment per les orquestres de París, Filharmònica de Munic, Philharmonia i Simfònica de Londres, Radiodifusió Bavaresa, Staatskapelle de Berlín, Accademia di Santa Cecilia o Tonhalle de Zuric, entre moltes altres. També ha dirigit les filharmòniques de Berlín, Israel, Los Angeles i Viena, així com l’orquestra del teatre Mariinski i les simfòniques de San Francisco, Chicago, Pittsburgh, Minnesota, Philadelphia i Montreal. Va ser director principal de l’Orchestra of St. Luke’s de Nova York entre 2011 i 2017.

Entre els seus projectes operístics cal destacar ‘L’incoronazione di Poppea’ en la Staatsoper de Viena i la tetralogia wagneriana, que dirigeix en quatre temporades consecutives, fins a 2022, al Teatro Real, on és principal director invitat.

Ha collit grans èxits al Metropolitan, Festival d’Aix-en-Provence, Festspielhaus Baden-Baden i a la Staatsoper i la Deutsche Oper de Berlín. Col·labora amb l’Orquestra Barroca de Friburg en gires i gravacions i amb el Het Concertgebouw d’Amsterdam, a més dels festivals de Verbier i Granada, del qual va ser director. Ha dirigit l’OCV en un concert en 2013 i en la gravació del CD Domingo Verdi.


Subscriu-te

Coneix les ofertes i els detalls de la programació de Les Arts