Opera buffa en tres actes.
Llibret de Filippo Livigni, basat en La finta semplice ossia Il
Tutore Burlato de Pasquale Mililotti.
El Centre de Perfeccionament del Palau de les Arts ret
homenatge al major compositor valencià
Amable, jovial i fresca com el paisatge del camp romà on ocorre la trama, aquesta comèdia primera de Vicente Martín i Soler evoluciona des de la crítica vetlada a les fèrries normes socials establides a meitat del segle XVIII feia la defensa de la llibertat i l’amor per damunt de la convenció i la conveniència, al temps que exposa amb cordial clarividència el nou posicionament social de la dona en els anys previs a la Revolució Francesa.
Equip creatiu
Direcció musical | Direcció d'escena i escenografia | Vestuari | Il·luminació |
Cristóbal Soler | Jaume Policarpo | José María Adame | Antonio Castro |
Repartiment
Il cavaliere Don Lelio | Anselmo | Violante | Il tutore Don Fabrizio | Dona Menica | Pippo |
David Ferri | Gonzalo Manglano | Aida Gimeno++ | Oleh Lebedyev++ | Ezgi Alhuda++ | Omar Lara++ |
++Centre de Perfeccionament
Orquestra de la Comunitat Valenciana
Nova producció del Palau de Les Arts Reina Sofía
Sinopsi
El cavaller Don Lelio confessa al seu criat Anselmo el seu amor per
Violante, pupil·la del seu amic Fabrizio, qui anhela casar-se amb
ella pels seus diners, tot i que ella el menysprea. Don Lelio
sol·licita cortejar-la i Fabrizio accedeix de mala gana. Violante
presumeix de no creure en l’amor, fins que es troba amb Pippo, un
pastor ric oriünd del seu poble. Els tres homes, cadascú per la
seua banda, despleguen una sèrie d’intrigues, gelosia i enganys per
a conquistar a la xica. Finalment, surt la flama entre Pippo i
Violante, els quals, amb l’ajuda de Menica -la filla del tutor- se
les componen per a donar una lliçó als altres dos pretendents. Tots
es reuneixen al final i canten al triomf de l’amor.