El Palau de les Arts posa a la venda les darreres localitats per a Què són els núvols

22.01.2015

< El Centre de Perfeccionament Plàcid Diumenge celebra l'aniversari del naixement de Mozart el proper 27 de gener
< Davide Livermore presenta un muntatge inspirat en el curtmetratge Che cosa sono le nuvole de Pier Paolo Pasolini
< El valencià Juan Luis Martínez assumeix la direcció musical d'aquest concert-espectacle amb fragments d'òperes del geni de Salzburg

València. El Palau de les Arts Reina Sofia posa a la venda les darreres localitats del concert-espectacle Què són els núvols , amb què el Centre de Perfeccionament Plàcid Domingo celebra el proper 27 de gener l'aniversari de Wolfgang Amadeus Mozart.

Davide Livermore, responsable artístic del projecte, ultima aquesta setmana els assajos per al primer treball a València el 2015, que, a menys d'una setmana per a la seva estrena, ja ha venut el 95 per cent de l'aforament del Teatre Martín i Soler.

El regista turinès inicia el curs operístic després d'haver rebut el seu primer Premi Teatre Líric Campoamor per La forza del destino , de Verdi. En el seu haver figuren, a més, èxits recents del Palau de les Arts com La Bohème, de Puccini, o Otello , de Verdi.

Entre els seus últims èxits destaquen també el debut dels artistes del Centre de Perfeccionament a Àustria, al Festival de Música Antiga d'Innsbruck amb Narcís , de Scarlatti, així com l'estrena el mes de desembre passat a Torí de Romancero gitano amb l'actriu Rossy de Palma i els cantants del Centre.

La posada en escena d'aquest espectacle està inspirada en l'episodi Che cosa sono le nuvole que va rodar Pier Paolo Pasolini per al film Capriccio all'italiana (1967). El director escènic, cantant, pedagog i actor, combina elements musicals, cinematogràfics i teatrals per presentar un repertori compost per fragments de les òperes més cèlebres de Mozart, com la Trilogia Da Ponte ( Cos fan tutte, Don Giovanni, Le nozze di Figaro ), a més de Die .

El valencià Juan Luis Martínez assumeix la direcció musical. Es tracta de la segona ocasió en què el titular de l'Orquestra Ciutat de Torrent es posa al capdavant de la formació del Palau de les Arts i col·labora amb els artistes del Centre de Perfeccionament, a qui va dirigir el 2012 a l'exitosa producció de Dido and Aeneas , de Purcell.

El preu de les localitats de Què són els núvols és de 15 euros. Segons assenyala el mateix Livermore, “els espectacles del Centre de Perfeccionament són una forma excel·lent d'acostar-se al món de l'òpera, amb uns muntatges joves i frescos, per descomptat de primer nivell artístic, amb les grans veus dels nostres artistes i una formació excepcional com és l'Orquestra de la Comunitat Valenciana a la fossa”.

Narcís tanca oferta del Centre de Perfeccionament

La primera coproducció internacional del Centre de Perfeccionament, Tanca la programació del Palau de les Arts, Narcís , de Domenico Scarlatti, que es representa els dies 22, 28, 31 de maig de 2015, amb una funció didàctica el dia 25 d'aquell mateix mes.

La producció es va estrenar el mes d'agost passat al Festival de Música Antiga d'Innsbruck (Àustria) amb quatre cantants del Centre en el repartiment i el prestigiós Fabio Biondi i la formació Europa Galante al fossat. Narcís és la primera col·laboració del Palau de les Arts amb el prestigiós certamen austríac, compta amb direcció escènica i escenografia de Davide Livermore, vestuari de Mariana Fracasso, videocreació de D-WOK i il·luminació d'Antonio Castro.

Juan Luis Martínez rubrica la segona col·laboració amb el Centre de Perfeccionament i l'Orquestra de la Comunitat Valenciana aquesta temporada, amb aquesta òpera que va collir el favor de l'exigent públic austríac aquest estiu.