Les Arts reparteix a través de la seva pàgina web les entrades per als European Opera Days
04.05.2015
< L'Aula Magistral acull el 8 de maig la projecció de La Traviata , de Verdi, que es representa al Teatro Real de Madrid
< El centre d'arts proposa el dia 9 visites tecnicoartístiques, un taller didàctic i assistir a un assaig de l'òpera Narcís
< Tanca les activitats un concurs per a nens i nenes de 8 a 10 anys que els permetrà conèixer com transcorre una representació de Nabucco
València. El Palau de les Arts Reina Sofia comunica que la reserva de localitats per als European Opera Days es realitzarà a la pàgina web del centre operístic, www.lesarts.com , a través de formularis 'on line', que s'habilitaran a partir de dijous que ve, 7 de maig, a partir de les 10.30 h.
El centre d'arts se suma a les celebracions de les jornades líriques del 8 al 10 de maig amb una agenda variada d'activitats. La projecció de La Traviata , de Verdi, obre el cicle de propostes el 8 de maig a les 20.00 h. El Teatro Real de Madrid, seu de la conferència d'Òpera Europa aquest any, ofereix el clàssic de Verdi que el públic valencià podrà contemplar en directe des de l'Aula Magistral de l'edifici de Calatrava.
Posteriorment, el dia 9 el centre d'arts obre les portes per oferir visites guiades per les àrees tècnica i artística del Palau de les Arts, una nova edició del Taller didàctic VestuArts , així com l'assistència a un assaig de l'òpera Narcís , de Domenico Scarlatti.
L´itinerari per l´edifici, acompanyat en tot moment per una guia, comprèn els punts neuràlgics per al desenvolupament d´una funció d´òpera: els departaments de caracterització, vestuari, utileria, la zona de camerinos així com la caixa escènica de la Sala Principal, epicentre de tota representació lírica.
A través de VestuArts els nens, acompanyats per adults si així ho desitgen, descobriran de manera pràctica el treball del departament encarregat de la creació, adaptació i confecció del vestuari de cantants, membres del cor i figurants de cada producció d'òpera i sarsuela.
Finalment, per conèixer de primera mà la feina prèvia a l'estrena d'una òpera, el Teatre Martín i Soler permetrà al públic presenciar un assaig dels artistes del Centre de Perfeccionament Plácido Domingo. Els cantants d'aquest projecte estan immersos en la propera producció, Narcís , de Domenico Scarlatti, que compta amb posada en escena de Davide Livermore.
Concurs sobre Nabucco , de Verdi
Tanca l'oferta dels European Opera Days un concurs que ha organitzat l'àrea d'Educació per a nens i nenes de 8 a 10 anys sobre Nabucco , de Verdi, que permetrà als guanyadors contemplar els prolegòmens i part de la representació d'aquesta obra el 10 de maig.
Per participar-hi, els més petits han de contestar un qüestionari sobre aquesta òpera disponible a www.lesarts.com . El concurs és una iniciativa dins del Programa Didàctic per a aquesta temporada.
Els guanyadors visitaran posteriorment el Palau de les Arts el 10 de maig amb motiu d'una representació de Nabucco i veuran tot el procés previ a l'inici d'una funció: la feina dels tècnics d'escenari, la posada a punt de músics, figurants i cantants, la caracterització de cadascun dels personatges... que finalitzarà amb l'assistència al primer acte d'aquesta òpera.
Horaris, reserves i repartiment de localitats
Els formularis per reservar les localitats estaran disponibles a www.lesarts.com a partir de les 10.30 del dia 7 de maig fins a esgotar-se l'aforament de les diferents activitats.
En el cas de la projecció de La Traviata , s'assignarà un màxim de dues localitats per formulari de sol·licitud. El centre d'arts informa, així mateix, que els abonats del Palau de les Arts podran reservar el 5 de maig les seves localitats per a l'òpera de Verdi en un formulari ad hoc a la pàgina web.
La retirada de les entrades s'efectuarà tant per a abonats com per a públic general el mateix dia de la projecció a partir de les 19.00 ha les Taquilles del Palau de les Arts.
Per a les activitats del dia 9 hi haurà un sol formulari per sol·licitar entrades. Aquesta sol·licitud serà vàlida per a una única sessió o diverses activitats i donarà dret a optar a dues invitacions per a la visita guiada, a dues localitats per a l'assaig de Narcís , així com a dues passades per a nens d'entre 4 i 12 anys per a VestuArts , que podran anar acompanyats d'un adult.
El centre d'arts recorda que per a les visites guiades així com pel Taller VestuArts s'han establert tres torns que començaran a les 11.30 h, 13.00 hi 16.30 h. A les 18.00 h, el Teatre Martín i Soler acollirà l'assaig obert al públic de Narcís .
Aquells que rebin confirmació podran recollir les entrades el mateix dissabte 9 a les Taquilles del centre d'arts en el següent horari: de 10.30 ha 13.30 hi de 15.30 ha 18.00 h.



