Les Arts acull els primers assajos de “L'elisir d'amore”
12.09.2016
El Palau de les Arts Reina Sofia acull aquesta setmana els primers ensaigs de 'L'elisir d'amore', de Donizetti, l'òpera amb què comença la II Pretemporada amb preus populars el proper 1 d'octubre.
La canadenca Keri-Lynn Wilson torna a Arts per a la direcció musical d'aquest títol, amb el qual es converteix en la segona dona a dirigir òpera a la història del teatre. Ja a la primera temporada al 2006, la xinès-americana Xian Zhang va pujar al podi de la Sala Principal amb 'La Bohème'. Mesos després, el febrer del 2007, Keri-Lynn Wilson va debutar al capdavant de l'Orquestra de la Comunitat Valenciana amb un concert amb la mezzosoprano Olga Borodina i el baix Ildar Abdrazakov.
El centre d'arts reposa el seu muntatge de 'L'elisir d'amore', realitzat en coproducció amb el Teatro Real, que ha estat requerit per les òperes de Brussel·les, Graz i Palerm. Damiano Michieletto signa la posada en escena, amb escenografia de Paolo Fantin, vestuari de Silvia Aymonino i il·luminació d'Alessandro Carletti.
Destacats artistes, joves cantants i antics alumnes del Centre Plácido Domingo integren el repartiment de l'obra. La soprano Ilona Mataradze, una de les primeres artistes del Centre, alterna el paper d'Adina amb Karen Gardeazabal, de l'actual promoció del projecte artístic.
Per la seva banda, l'ascendent tenor nord-americà William Davenport, que cantarà també 'Lucrezia Borgia', de Donizetti, interpreta el paper de Nemorino, mentre que Paolo Bordogna, un dels barítons més sol·licitats al repertori belcantista i que va debutar a Les Arts el 2011 amb
Tanquin l'elenc protagonista el baríton Mattia Olivieri (Belcore), que també es va formar al Centre de Perfeccionament i que a l'actualitat canta amb regularitat a l'Scala de Milà.
A més de l'estrena el proper 1 d'octubre, Les Arts acull més funcions d''Elisir d'amore' els dies 4, 7, 9 i 12 d'aquest mateix mes. L'import de les localitats oscil·la entre 7 i 50 euros, amb preus intermedis de 40, 28, 20 i 15 euros,
Una metàfora del malestar dels joves
“L'elisir d'amore” és una òpera còmica en dos actes amb llibret de Felice Romani, basat en el llibret d'Eugène Scribe per 'Le philtre' de Daniel-François-Esprit Auber. Estrenada a Milà el 1832, relata les vicissituds que travessa l'ingènu Nemorino per conquistar l'amor de la rica i distant Adina. L'obra de Donizetti és una de les peixos imprescindibles dins el repertori operístic i conté algunes de les àries més populars del gènere com 'Una furtiva llàgrima' i 'Chiedi all'aura lusinghiera'.
Segons explica el director d'escena d'aquest muntatge, Damiano Michieletto, "La història d''Elisir d'amore' és divertida però alhora trist perquè ens mostra el desgraciat Nemorino com a esclau d'un elixir màgic que promet l'amor. Però el propi elixir és una mentida en si mateix".
L'obra de Donizetti -matisa Michieletto- és també una metàfora sobre el malestar dels joves que busquen refugi a substàncies químiques per evitar afrontar els seus pors i problemes. "Per això he optat -concreta- per contextualitzar la història al moment actual amb personatges reals i creïbles. El lloc on transcorre aquest 'Elisir d'amore' és la platja".
Per Michieletto, “aquest lloc, la platja, recull de manera simple les relacions necessàries del llibret i potencia la diversió i la credibilitat per al públic d'avui. En el primer acte és la platja de dia, amb les famílies i els nens que juguen . 'Una furtiva llàgrima', un dels moments més célebrs de la partitura ”.
A la producció de Michieletto, Adina regenta el xiringuito de la platja on treballa Giannetta. Nemorino és un humil “noi per a tot”, la màxima aquesta és poder contemplar la bella Adina. Dulcamara és un modern xerraire que promet felicitat a canvi dels seus beuratges energètics, mentre que Belcore és un mariner nouvingut al port que desembarca a la costa amb ganes de companyia femenina.



