Font de Mora: “El Palau de les Arts torna a estar al punt de mira internacional de la cultura i l'òpera”
09.02.2007
09.02.2007
El conseller de Cultura, Educació i Esport, Alejandro Font de Mora, ha manifestat que “el Palau de les Arts torna a estar al punt de mira internacional de la cultura i l'òpera amb aquesta producció, de la mà de Plácido Domingo, del director musical Patrick Fournillier, una de les batutes franceses més importants del moment, del director d'escena Michal Znanie líriques i d'un elenc de cantants de primer nivell artístic i per descomptat de la mà de la mà del Cor i de l'Orquestra de la Comunitat”.
Font de Mora ha realitzat aquestes declaracions aquest matí durant la presentació de l'òpera Cyrano de Bergerac, la propera producció del Palau de les Arts Reina Sofia, que s'estrenarà el proper diumenge dia 11 amb l'assistència del president de la Generalitat, Francisco Camps. Així mateix, s'han previst representacions per als dies 15, 18 i 22 de febrer.
A la roda de premsa hi ha assistit també el protagonista Plácido Domingo, el director musical, Patrick Fournillier, el director d'escena, Michal Znaniecki, la Intendent Helga Schmidt, i la soprano Sondra Radvanovsky.
A l'obra figuren sis cantants valencians com són German Villar, Silvia Vázquez, Rubén Belmonte, Antonio Gómez, Juan Felipe Dura i Juan Navarro, un fet que evidencia l'alt nivell dels cantants lírics valencians presents a la immensa majoria de les produccions del Palau de les Arts.
"El Cyrano de Bergerac del Palau de les Arts es presenta amb una escenografia actual, espectacular, respectant escrupolosament l'essència de la música de Franco Alfano i del llibret original d'Henri Cain. Un Cyrano de Bergerac del segle XXI, que trenca amb tots els Cyranos fins ara representats" i que aporta una nova dimensió tea.
Les entrades estan esgotades, tot i que encara es poden adquirir localitats el mateix dia de les representacions a taquilles, dies per als quals s'ha reservat el 5% de l'aforament a la venda.
El tenor Plácido Domingo ha destacat que Cyrano de Bergerac de Franco Alfano és la més contemporània de les obres italianes i la que marca el final de l´època d´or dels compositors italians. Domingo ha explicat que Alfano és un melodista de màgia que aconsegueix que “un no pugui sortir de veure Cyrano sense plorar”.
El tenor espanyol ha destacat també la tasca de la seva companya de repartiment Sondra Radvanovsky que acompanya per tercera vegada Domingo en aquesta òpera. Domingo ha subratllat la interpretació de Radvanovsky que “canta una tessitura realment difícil amb força i alhora amb tendresa”. Així mateix, tant Plácido Domingo com Sondra Radvanovsky han coincidit a elogiar l'acústica de la Sala Principal del Palau de les Arts. "L'acústica de la Sala Principal m'entusiasma, hi ha brillantor. Puc assegurar que em té fascinat", ha afirmat Plácido Domingo.
Per part seva, la Intendent del Palau de les Arts Reina Sofia, Helga Schmidt, ha explicat que el Palau de les Arts ha començat a gravar aquesta producció a High Definition per a la seva posterior distribució a finals de la temporada.
Així mateix, Schmidt, ha anunciat que Plácido Domingo tornarà en un futur al Palau de les Arts Reina Sofía. El coliseu estudia la possibilitat que el tenor formi part d'una gala sobre Puccini que se celebraria la temporada que ve commemorant l'any del compositor italià.
Activitats paral·leles
Dins les activitats amb motiu de Cyrano de Bergerac, l'exposició Plácido Domingo. El tenor a València fa un recorregut fotogràfic del tenor als seus dies a la ciutat amb motiu d'aquesta òpera. La mostra comprèn un total de vuitanta imatges fetes per la fotògrafa Eva Ripoll de la trajectòria del principal protagonista de Cyrano de Bergerac. Plàcid Diumenge. El tenor a València es podrà contemplar al foyer principal del coliseu pel públic que assisteixi a les funcions de Cyrano de Bergerac.
Així mateix, Francisco Bueno oferirà una conferència sobre l'òpera Cyrano de Bergerac divendres a les 19.00 hores a l'Aula Magistral del teatre. Bé és crític del diari El Mundo i professor d'Història de l'Òpera a la Universitat de València. Aquest expert en lírica farà una anàlisi de l'obra i el seu context històric i cultural.
Per tancar el cicle d'activitats, el coliseu ha organitzat per al proper dia 20 de febrer, a les 20 hores, una trobada-col·loqui de Plácido Domingo oberta al públic i que serà moderada pel crític i expert musical, Gonzalo Alonso. En aquesta trobada, el públic



