Werner Herzog inicia els assajos de Parsifal, òpera inaugural del Palau de les Arts
01.10.2008
El cineasta Werner Herzog ja ha iniciat a la Sala Principal del Palau de les Arts els assajos de Parsifal, òpera inaugural de la temporada 2008-2009. La venda general per a aquesta nova producció i per a tots els espectacles comença el proper 14 d'octubre.
Parsifal, el festival escènic sacre de Richard Wagner, s'estrenarà el proper 25 d'octubre i serà dirigida musicalment per Lorin Maazel, mentre que el reconegut cineasta Werner Herzog serà el responsable de la posada en escena. El realitzador alemany és autor de pel·lícules tan celebrades com Fitzcarraldo o Aguirre la còlera de Déu.
Parsifal, compta amb un repartiment vocal en què figuren primers noms de l'escena internacional com Christopher Ventris, Violeta Urmana, Serguei Leiferkus, Aleksandr Tsymbalyuk, Evgueni Nikitin, Stephen Milling i Judith Németh.
Violeta Urmana, reconeguda com una de les millors veus líriques del moment, interpretarà el rol de Kundry a l'estrena el 25 d'octubre ia les funcions del 27 d'octubre, 4 i 7 de novembre. La funció del 31 d'octubre serà interpretada per Judith Németh. L'anunciada Katarina Dalayman, afectada per una infecció viral que l'allunyarà dels escenaris durant diverses setmanes per prescripció mèdica, no participarà a la producció.
Violeta Urmana debutarà al teatre valencià en una producció operística després de la seva exitosa participació en el concert Homenatge a Puccini del febrer passat. Kundry és un dels papers que li ha donat més prestigi internacional. La soprano tornarà al teatre valencià al desembre amb el rol titular a Iphigénie a Tauride, de Gluck, amb Plácido Domingo (Oreste) i Ismael Jordi (Pylade).
Tota la informació sobre la programació de la temporada es pot consultar a la pàgina web www.lesarts.com.



