Francisco Negrín inicia els assaigs de Salome de Richard Strauss, òpera inaugural del III Festival del Mediterrani

18.05.2010

La soprano finlandesa Camilla Nylund encapçala el repartiment, que compta amb grans noms del repertori alemany com Albert Dohmen i Hanna Schwarz

València (18.05.10).- El director d'escena Francisco Negrín ha iniciat els assajos de Salome de Richard Strauss, òpera que inaugurarà el III Festival del Mediterrani.

Francisco Negrín és un dels 'registes' més innovadors del moment. En els darrers 20 anys, ha forjat una sòlida carrera al món de l'òpera, que l'ha portat a treballar a la majoria d'escenaris i festivals d'Europa i Amèrica, així com a l'Òpera d'Austràlia.

El públic del Palau de les Arts Reina Sofia ha estat testimoni d'algun dels muntatges de Negrín, com la celebrada producció d'Orlando de Händel, que va fer per al Covent Garden de Londres, o les produccions pròpies del centre d'arts valencià de La cort de Faraó de Vicente Lleó i Una cosa rara de Vicente Martín i Soler.

El president del Festival del Mediterrani, Zubin Mehta, assumeix la direcció musical d´aquesta nova producció, que compta amb un elenc integrat per grans figures del repertori alemany.

La soprano Camilla Nylund, habitual en els repartiments de Viena, Salzburg, Venècia, Milà, Munic i Berlín, encarna la bíblica Salomé, una de les femmes fatals de la història de l'òpera, a les quals el Palau de les Arts rendeix tribut aquest any. Camilla Nylund ha treballat amb directors de la mida de Simon Rattle, Zubin Mehta o Daniel Barenboim. Recentment, ha interpretat amb gran èxit Salome a Viena, Dresden, Tolosa i París.

Albert Dohmen interpreta Jochanaan (Juan el Baptista), el rebuig del qual a la despechada Salomé el conduirà a la mort. El baríton alemany, que ja va oferir un selecte recital de Lieder al Palau de les Arts durant el II Festival del Mediterrani, és un altre dels cantants més sol·licitats dins del repertori alemany per teatres com el Metropolitan de Nova York o la Staatsoper de Viena. Considerat com el Wotan de la seva generació, és un dels cantants habituals en els repartiments del Festival de Bayreuth.

Una altra gran dama de la lírica alemanya, la mezzosoprano Hanna Schwarz dóna vida a Herodias. Schwarz és una de les veus de referència de Bayreuth. Per a la història queda la seva interpretació de Fricka al mític muntatge de L'anell del Nibelung de Patrice Chéreau i Pierre Boulez, amb què es va commemorar el centenari de l'estrena de l'obra. Al seu costat, en el paper d'Herodes, un altre dels intèrprets wagnerians de més rellevància, Siegfried Jerusalem. El tenor Tomislav Mužek, present a produccions de La Scala de Milà, l'Òpera de Viena, el Festival de Bayreuth o l'Òpera de París, serà Narraboth.

Salome s'estrenarà el proper 10 de juny. El centre d'arts valencià ha programat més funcions els dies 16, 19, 22 i 25 del mateix mes.