El Palau de les Arts es prepara per a l'estrena de Turandot, de Puccini

08.06.2014

· La soprano Lise Lindstrom, una de les intèrprets de Turandot del moment, debuta a València

· Jorge de León (Calaf), Jessica Nuccio (Liù) i Aleksandr Tsymbalyuk (Timur) completen l'elenc protagonista

· El Palau de les Arts comunica que les entrades estan esgotades. Només està disponible per a la venda el 5% de l'aforament reservat pel mateix dia de cada funció

València. El Palau de les Arts es prepara per a l'estrena de Turandot , de Puccini. Zubin Mehta perfila els últims assajos de la segona òpera que dirigeix al VII Festival del Mediterrani i que s'estrena el proper 11 de juny.

Turandot , de Puccini, va ser la producció amb què Zubin Mehta va inaugurar el I Festival del Mediterrani el 2007 i un dels primers títols valencians que va veure la llum en DVD i Blue-ray. El muntatge realitzat pel cineasta xinès Chen Kaige és la producció més llogada a la història del Palau de les Arts. Requerida per les òperes de la Corunya, Montecarlo i Cantón (Xina), la producció Turandot va comptar en la seva reposició a la Temporada 2008-2009 amb Lorin Maazel com a director musical.

La posada en escena del guanyador de la Palma d'Or a Cannes per Adéu la meva concubina pren elements de l'òpera tradicional xinesa per plantejar una dualitat entre allò real i allò irreal. L'escenografia realista que ha dissenyat Liu King està inspirada en la Ciutat Prohibida que va acollir el palau imperial durant les dinasties Ming i Qing, mentre que el vestuari confeccionat per Chen Tong Xun íntegrament a la Xina, aporta el punt de contrast amb elements coloristes i exagerats amb la finalitat d'evidenciar- personatges, però que s?ambienta en un escenari real.

La soprano nord-americana Lise Lindstrom encarna la cruel princesa Turandot. Lindstrom, que debuta a l'enclavament líric valencià, està considerada com una de les intèrprets de referència d'aquest personatge, que ha cantat als teatres de més prestigi com el Covent Garden de Londres, l'Scala de Milà, la Staatsoper de Baviera i el Metropolitan de Nova York o en festivals com l'Arena de Verona.

Jorge de León torna al Palau de les Arts, on ha aconseguit sonors èxits pels seus treballs a La Bruixa , La vida breu , Cavalleria rusticana , Aida , Tosca , Carmen , Le Cid i Il trovatore . El tenor de Tenerife dóna vida a Calaf, rol que ja va cantar sota la batuta de Zubin Mehta a Florència el 2012.

La soprano italiana Jessica Nuccio, aclamada per la seva Violetta a La Traviata a la inauguració de la Temporada 2013-2014 del centre operístic valencià interpreta el paper de Liù. Tanca el quartet protagonista el baix Aleksandr Tsymbalyuk, que canta el rol de Timur, paper que ja va abordar en l'estrena d'aquesta producció el 2007 amb Zubin Mehta i el 2009 amb Lorin Maazel a la seva reposició. El cantant ucraïnès ha participat a més a les produccions del Palau de les Arts de Parsifal , de Wagner (2008), i Don Giovanni , de Mozart (2012).

El repartiment de Turandot es completa amb les veus de Ventseslav Anastasov (Mandarino), Javier Agulló (Altoum / Il Principe di Pèrsia), Pablo García López (Pong), els cantants del Centre de Perfeccionament Plàcid Domingo Germán Olvera (Ping) i Valentino Buzza (Pang) i les cantants del Cor de Cor (Due ancelle).

A més de l'estrena el dia 11, la Sala Principal de l'edifici de Calatrava acollirà dues representacions més de Turandot , de Puccini, els dies 13 i 15 de juny. En aquest sentit, el Palau de les Arts comunica que les entrades per a totes les funcions estan exhaurides. Només està disponible per a la venda el 5% de l'aforament reservat pel mateix dia de cada funció.