Martín i Soler i Mozart protagonitzen la sessió de Matins a les Arts d'aquest diumenge

27.04.2021

Les Arts és per a tots 

  • L'Orquestra de la Comunitat Valenciana, en formació camerística, interpreta obres dels dos compositors, rivals a la Viena imperial del segle XVIII
  • El Vestíbul acull una exposició del vestuari de la producció d''Il tutore burlato', que les Arts ha portat per tota la Comunitat Valenciana

València (23.04.21). El Palau de les Arts dedica a Vicente Martín i Soler ia Wolfgang Amadeus Mozart la sessió de Matins a les Arts d'aquest diumenge, 25 d'abril.

La Sala Principal torna a obrir les portes a les 12.00 hores amb aquesta activitat que permet a la ciutadania gaudir de la seva primera experiència al teatre, des del seu espai més emblemàtic.

Per només cinc euros, Les Arts ofereix descobrir la seva activitat artística de la mà dels seus principals actius i contemplar una exposició de vestuari de les produccions més aplaudides del teatre.

En aquesta ocasió, dos compositors coetanis i rivals en popularitat a la Viena imperial del segle XVIII articulen les propostes musicals de la jornada: Mozart i el valencià Martín i Soler.

L'Orquestra de la Comunitat Valenciana, en formació camerística de vent-fusta, interpreta per a aquesta 'matinée' musical 'Divertiment número 3 a Si bemoll major', del valencià, i 'Serenata número 10 a Si bemoll major, K361, “Gran Partita”', del geni de Salzburg.

Com a complement, el Vestíbul Principal acull una exposició amb peces del vestidor de la nova producció d''Il tutore burlato', la primera òpera de Martí i Soler, que Les Arts ha portat per tot el nostre territori sota la direcció escènica de Jaume Policarpo.

Les Arts amb seguretat

Les Arts recorda que compleix escrupolosament la normativa de les autoritats sanitàries per garantir la seguretat del públic a tots els seus espectacles.

A més de la presa de temperatura i de l'ús obligatori de màscara, el personal habilitat vigila que el manteniment de la distància interpersonal sigui adequat, així com un accés i desallotjament de la sala controlat per evitar aglomeracions.

A aquestes mesures se n'uneixen altres com l'ús restringit dels banys i els ascensors, diferents punts amb dispensadors de gel hidroalcohòlic, juntament amb la permanent renovació de l'aire durant les 24 hores i la desinfecció diària amb productes biocides autoritzats.

Així mateix, des de la direcció del teatre es prega al públic que planifiqui la seva arribada amb prou antelació per garantir un accés fluid a la sala.