Palau de les Arts Reina Sofia

Estás en:

Le Cid

Imagen Le Cid
Jules Massenet
24, 27, 30 abril 2012
Les funcions comencen a les 20.00 h. Diumenges i festius, a les 19.00 h
Auditori
Duració aproximada 3 h 10 min
Venda d’entrades
Òpera en concert

Òpera en quatre actes. Música de Jules Massenet · Llibret d'Adolphe-Philippe D'Ennery, Édouard Blau i Louis Gallet, basat en la tragèdia homònima de Pierre Corneille · Estrena: París, 30 novembre 1885, Òpera de París.

Direcció musical
Plácido Domingo

 

Rodrigue
Jorge de León

Chimène
Ludmila Monastirska

Don Diègue
Hao Jiang Tian

El Rei
James Rutherford

Le Comte de Gormas 
Felipe Bou

 

Orquestra de la Comunitat Valenciana

Cor de la Generalitat Valenciana



24, 27, 30 abril 2012
Auditori

 

 

 Sinopsi argumental

 

ACTE I

L’acció transcorre a Burgos, capital del regne de Castella en el segle XIII. Una sala al palau del comte de Gormaz. El noble comenta amb les persones pròximes a ell la notícia que Rodrigo, fill de Don Diego, ha tornat victoriós de la batalla contra els moros i serà nomenat cavaller pel rei. Ximena, la filla del comte, se sincera amb la infanta i li conta com està d’enamorada de Rodrigo. Prompte es casaran i compten amb el consentiment de les dos famílies. La infanta confessa que ella també estima secretament Rodrigo, però és un amor impossible; la filla del rei està destinada a casar-se amb algú del seu llinatge.

En la catedral les campanes repiquen en acció de gràcies per l’èxit de Rodrigo, i el poble l’aclama. El rei el nomena cavaller i concedix a son pare Don Diego el títol de preceptor de la infanta, davant de la sorpresa del comte de Gormaz, que aspirava a ocupar eixe rang. El comte, indignat, insulta i galteja Don Diego. Este demana al seu fill que defenga el seu honor. Rodrigo està consternat pel fet de veure’s obligat a batre’s en duel amb el pare de la seua promesa. Es debat entre l’amor a Ximena i la defensa de l’honor familiar.

ACTE II

A les portes del palau del comte té lloc el duel, en el qual Rodrigo ferix de mort el comte. Ximena, prostrada davant del cos de son pare, jura venjança.

La multitud festeja la primavera. Apareix Ximena i exigix al rei venjança per la mort de son pare. El rei, en ser avisat que els moros no s’han rendit i estan disposats a continuar lluitant, promet a Ximena justícia una vegada que acabe la campanya militar, de la qual ha nomenat Rodrigo cap de l’exèrcit.  

ACTE III

Habitació de Ximena. Abans de partir, Rodrigo aconseguix parlar amb la seua estimada i s’adona que el seu amor és tan fort com el seu desig de venjança. Ella l’anima que combata amb totes les seues forces.

En el campament de Rodrigo. El cavaller sent pròxima la derrota. Part dels seus hòmens han desertat en veure’s amenaçats per la superioritat de l’exèrcit moro. Rodrigo resa i s’encomana a Déu. Sant Jaume se li apareix i li promet que guanyarà la batalla. A l’alba, Rodrigo, amb les forces i els ànims renovats, partix amb els seus soldats i aconseguix la victòria per als cristians.

ACTE IV

Les primeres notícies que arriben anuncien que l’exèrcit i Rodrigo han sigut derrotats. Ximena, encara que estava assedegada de venjança, plora, no obstant això, la mort del seu estimat al costat de Don Diego i la infanta. El rei irromp amb la bona notícia que són les tropes cristianes les que han resultat victorioses i que Rodrigo està de tornada.

El rei demana a Ximena que decidisca la mort o el perdó de l’heroi, ja que li havia promés justícia pel comte quan finalitzara la guerra. Rodrigo, en veure el patiment de la seua estimada, decidix traure la daga i es disposa a donar fi a la seua vida. Però Ximena li ho impedix, el perdona i accedix a casar-se amb ell, davant de l’alegria de tots.

 

 

 

 
Copyright 2010 © Palau de les Arts. Fundació de la Comunitat Valenciana
xhtml xhtml xhtml
Telefónica
Web realitzada amb la
col•laboració de